تیپ بندی اجزای مبل

تیپ بندی اجزای مبل - ۳ بهمن ۱۴۰۰

یک مبل از قسمت های مختلفی تشکیل شده است. و همه این قسمت‌های مختلف می‌توانند از یک مبل به مبل دیگر متفاوت باشند و به هر کدام ظاهر و حسی متمایز ببخشند. دانستن نحوه شناسایی هر قسمت اصلی و تغییرات آن می تواند به شما کمک کند مبل مورد نظر خود را برای یک فروشنده یا طراح توصیف کنید.

  • ● دسته های مبل : 

دسته ها انتهای یک مبل را مشخص می کنند و نقش مهمی در ظاهر و عملکرد کلی قطعه دارند.دسته های مبل در انواع مختلفی دسته بندی می شوند که به بررسی چند نمونه می پردازیم .

دسته مدل  انگلیسی : دسته ی انگلیسی پایین است و از لبه جلوی صندلی عقب تر است . اگر دوست دارید روی مبل خود چرت بزنید، بازوهای انگلیسی کم حاشیه و مناسب هستند. این دسته ها همچنین برای فضاهای کوچک مناسب هستند، زیرا از بدنه مبل بیرون نمی زنند.

 

 

 

دسته ی پلیسه دار : قسمت جلوی دسته ی مبل چین دار و با پارچه ای پوشیده شده است که ازپارچه  داخل  دسته تا  قسمت جلوی دسته ادامه پیدا کرده و جمع شده است .

 

 

 

 

 

 

دسته ی رول شده : دسته ی نورد شده که به سمت بیرون منحنی می شود شکل سنتی بسیار رایج برای دسته های مبل است . اگرچه برای استراحت و مطالعه راحت است، این دسته ها  فضای بیشتری را اشغال می کنند و باید هنگام اندازه گیری مبل به آنها توجه شود.

 

 

 

 

 

 

دسته ی لاوسون: دسته ی لاوسون یک طرح تعدیل شده و با مقیاس کوچک تر از دسته ی رول شده دارد .

 

 

 

 

دسته ی مربعی :  دسته ی جعبه ای نیز نامیده می شود، دسته ی مربعی ظاهری مدرن و متناسب با خطوط و زوایای مستقیم دارد . دسته های مربعی می توانند به عنوان صندلی استفاده شوند . با این حال، آنها به اندازه دسته های برگردان برای استراحت راحت نیستند.

 

 

 

 

دسته ی تاکسیدو : دسته های تاکسیدو دسته هایی هستند که کمی حجیم  شده اند و ارتفاعی برابر با پشت مبل دارند.

 

● پشتی مبل :

پشتی مبل می تواند از نظر ارتفاع، شکل و جنس بالشتک متفاوت باشد و از سبک و سطح راحتی یک مبل جدایی ناپذیر است.

پشتی متصل : بالشتک های پشتی متصل به پشت مبل بسته، گیره یا دوخته می شوند. مزیت این است که آن‌ها حرکت نمی‌کنند و نیازی نیست که زیاد نگران حفظ شکل آن‌ها باشید.

 

پشت شتری : این پشتی مبل سنتی است که شکلی شبیه کوهان شتر دارد، از وسط بلند شده و در انتهای آن به پایین شیبدار است. اغلب ظاهری رسمی می بخشد.

پشتی کانال بندی شده  : شیارهای عمودی عمیق روی پشتی محکم از ویژگی های متمایز پشت کانال بندی شده هستند.

 

کوسن جدا : کوسن های جدا بر خلاف مبل های پشتی متصل از پشت مبل جدا هستند که اجازه می دهد تا کاور ها به راحتی برای تمیز کردن جدا شوند.

پشت منحنی : پشتی یک مبل پشت خمیده تماماً منحنی است به طوری که با دسته هایی که به طور جداگانه متصل نیستند، یک شکل واحد را تشکیل می دهد.

 

 

پشتی بالشی : یک مبل پشت بالشی بالش های بیشتری نسبت به کوسن های صندلی دارد و بنابراین احساس نرمی بیشتری دارد. این سبک راحتی را ارائه می دهد که می تواند با حرکت دادن بالش ها به اطراف تنظیم شود. هرچند نیاز به نگهداری بیشتری دارد.

پشتی فشرده : پشتی محکم روی مبل روکش شده است و کوسن جدا ندارد. پشتی حس استحکام دارد و می تواند ظاهری تمیز، متناسب و رسمی را ارائه دهد.

پشتی آبشاری : پشتی مبل آبشاری دارای دو یا چند لایه عمودی از بالشتک ها می باشد که به پشت متصل می شوند.